Vernieuwen distributieketting


'' De staat van de distributieketting is eigenlijk het meest belangrijke van de motor.
Na vele kilometers rekt de ketting en zal de timing niet meer juist staan, de in- en uitlaatkleppen zullen niet meer op de juiste tijd open en dicht gaan.
Een uitgerekte ketting kan kettinggeleiders laten breken, met grote motorschade tot gevolg.
Laat dit nakijken en indien nodig vernieuwen.''

Revisie dakpompen en herstellen van elektrische daken


Door ouderdom kan er uit de hydraulische pompen van het elektrisch dak hydrauliekolie lekken. 

Wij demonteren deze pompen en reviseren ze met nieuwe originele dichtingen.

Herstellen van defecte cabriodaken.

 Transmissie


  Door ouderdom worden de afdichtingen hard en beginnen te lekken.

Lange stilstand is ook nefast voor een transmissie, waardoor koppelingsplaten kunnen vastplakken.

Het beleg komt los en versnellingen beginnen te slippen.

Het is ook aanbevolen om transmissieolie en filter om de 4 jaar te vervangen. 

Brandstoftoevoer


"Het is van groot belang dat de benzinetank, benzinepomp, benzinefilter, accumulator en leidingen in orde zijn om het injectiesysteem goed te laten functioneren.

Ophanging R107 en R129


Wij reviseren uw volledige voor-en achterophanging. Alles wordt gezandstraald en gepoederlakt of eventueel gespoten. Voorzien van nieuw lagers, rubbers, fuseekogels. Bouten en moeren worden opnieuw geel-verzinkt.

Remsysteem


Het remsysteem heeft meer aandacht nodig dan we denken. Zeker bij oudere voertuigen wordt de remvloeistof niet om de 2 jaar vervangen.

Remvloeistof is hygroscopisch, hetgeen wil zeggen dat het vocht opneemt. Hoe meer vocht in het remsysteem, hoe meer kans dat het eerder gaat koken en roestvorming kan veroorzaken.

Daarom is het aangeraden dit om de 2 jaar te laten verversen.

Wij reviseren uw remklauwen weer tot nieuw.

Geel verzinken


Alle bouten, moeren, rondellen, beugels etc. wat af-fabriek geel verzinkt was gaan we glasparelstralen om nadien opnieuw terug te laten geel verzinken.